Què valoren les empreses d’un bon suport informàtic?

Cal entendre per suport informàtic el servei d’assistència tècnica i assessorament (SAT) que ofereix una empresa de serveis informàtics en equipaments i aplicacions informàtiques, seguretat, xarxes i comunicacions.

El primer que cal valorar en una empresa especialitzada en suport informàtic és la seva capacitat de poder oferir els seus serveis tan presencialment com en remot.

Però tot això no tindria sentit sense un tracte personal, professional i directe amb el client.

En quan als aspectes que les empreses més valoren d’un SAT son:

La rapidesa en la resposta:

Quan una empresa té un problema el primer que vol és que li solucionin i en aquest moment el que més valora és la rapidesa en poder-lo solucionar o com a mínim la rapidesa en obtenir resposta de quan tardarà en solucionar-lo ja que tothom és conscient que hi ha problemes que no es poden solucionar de forma immediata.

La professionalitat contrastada:

Les empreses valoren de forma molt apreciable la professionalitat contrastada i això fa referència tant a la capacitat tècnica com en el fet de que l’empresa tingui molt experiència acumulada en aquest tipus de serveis ja que és més probable que això ajudi a cercar una solució més adient a les seves necessitats.

Una atenció personalitzada i directe:

No parlem aquí del tracta amb els clients, que ja pressuposem que ha de ser amable, sinó que ens referim a la capacitat d’atendre les necessitats de l’empresa de forma àgil, personalitzada i directe; o sigui amb un tracte el més humà possible. Les empreses no volen ser ateses per màquines virtuals, formularis o mails i prefereixen una trucada per poder parlar de forma directe amb algú que entengui les seves necessitats.

La capacitat tècnica i humana del personal:

El quart punt més valorat és que els tècnics que facin el suport informàtic demostrin una alta capacitat tècnica que els doni confiança en el que faran, ja que moltes vegades tractaran amb dades molt importants que cal custodiar i tenir-ne cura. I, en aquest sentit valoren que aquests tècnics a més tinguin un tracte humà que ajudi a crear confiança.

Podríem afegir-hi aspectes relacionats amb els contractes de manteniment adaptables a les necessitats de cada empresa, serveis de helpdesk, optimitzacions dels llocs de treball, migracions a O365 i Windows 10, operacions preventives o correctives, copies de seguretat automatitzades en el núvol, auditories, rentings d’equipaments, renovacions del parc informàtic, etc.

Segons Sebastià Pascual, CEO de Informàtica Industriala IN2 portem 35 anys oferint els nostres serveis d’assistència tècnica i assessorament a les Pimes del Vallès i ens centrem, en aquest àmbit més proper precisament perquè valorem el fet de poder estar prop dels nostres clients i així poder oferir els nostres serveis acomplint els valors que acabem d’esmentar en aquest article”.